Twój koszyk jest pusty

Previous Next

wyszukiwanie zaawansowane +

Bacardi

[produkty]

Bacardi zostało założone 4 lutego 1862 roku przez Don Facundo Bacardí Massó w Santiago de Cuba, kiedy kupił małą destylarnię i zrewolucjonizował proces produkcji rumu, aby stworzyć gładki, lekki spirytus - to, co świat zna teraz jako rum BACARDÍ. Żona Facundo, Doña Amalia, zauważa kolonię nietoperzy owocożernych wiszących na krokwiach gorzelni i uznaje ich znaczenie dla hiszpańskich i kubańskich Indian Taíno jako symbole dobrego zdrowia, jedności rodzinnej i szczęścia. Sugeruje przyjęcie nietoperza jako symbolu rumu BACARDÍ i wkrótce miejscowi zaczęli pytać o „el ron del murcielago” - rum nietoperza.
Facundo Bacardí Moreau (syn Dona Facundo) sadzi palmę kokosową z przodu nowej destylarni. Czule znana jako El Coco, palma stała się symbolem rodziny i firmy Bacardí. Wytrzymując ogień gorzelni, pięć trzęsień ziemi i niezliczone huragany, El Coco symbolizowało siłę i odporność firmy Bacardi. W końcu wokół palmy rośnie lokalna przepowiednia: „Firma Bacardi będzie trwała na Kubie tak długo jak żyje palma kokosowa”.

1888 - Ulubieniec sławnych
Popularność i reputacja rumu BACARDÍ dzięki wysokiej jakości rozprzestrzeniania się jak pożar.
Firma zdobywa złoty medal na Exposición Universal de Barcelona i zostaje mianowana „Dostawcą hiszpańskiej rodziny królewskiej”. BACARDÍ jest ulubieńcem bogatych i sławnych.

1910 - Nowe horyzonty
Bacardi staje się pierwszą międzynarodową firmą Kuby, otwierając działalność w Barcelonie w Hiszpanii - gdzie rum BACARDÍ jest po raz pierwszy butelkowany poza Kubą - a wkrótce potem w Nowym Jorku, aby nadążyć za rosnącym popytem na rum BACARDÍ w Stanach Zjednoczonych.

1920 – Zabroniony, ale nie pokonany
W Stanach Zjednoczonych wchodzi w życie prohibicja, zakazująca produkcji i sprzedaży alkoholu, a rozlewnia Bacardi w Nowym Jorku zostaje zamknięta. Firma przekształca przeciwności losu w sukces dzięki kampanii promującej Kubę jako tropikalną ucieczkę z „suchych” Stanów Zjednoczonych. Amerykanie przybywają na wyspę, aby delektować się rumem BACARDÍ, napędzając rozwój firmy w miarę rozkwitu kultury koktajli na całym świecie.

1930 – Kultowe przeznaczenie
Podczas gdy w Stanach Zjednoczonych trwa prohibicja, Bacardi przedstawia pierwszy drapacz chmur w Hawanie: kultowy Edificio Bacardí, zaprojektowany przez architektów Estebana Rodríguez-Castellsa i Rafaela Fernándeza Ruenesa. Elegancki czarno-złoty lobby bar w stylu Art Deco staje się ulubionym miejscem spotkań artystów, turystów, celebrytów, a nawet hiszpańskiej rodziny królewskiej!

1930 – Podboje w sprawie destylarnii
Bacardi otwiera zakłady w Meksyku i Puerto Rico - do tej pory dwa z największych zakładów produkcyjnych w Bacardi. Meksyk jest pierwszym krajem, w którym rum BACARDÍ jest produkowany poza Kubą. Dziś zakład w Cataño w Puerto Rico jest największą destylarnią rumu premium na świecie.

1936 – Ochrona nietoperza
Dziś, gdy klient zamawia BACARDÍ Piña Colada lub inny koktajl z BACARDÍ w nazwie, zgodnie z prawem należy go podawać tylko z rumem BACARDÍ. W przełomowej sprawie dotyczącej praw konsumentów w 1936 roku Sąd Najwyższy Nowego Jorku orzekł: „Koktajl BACARDÍ musi być podawany z rumem BACARDÍ.

1960 – Wytrzymałość i odporność
Wszystkie operacje i aktywa Bacardi na Kubie zostały bezprawnie skonfiskowane bez odszkodowania przez rewolucyjne siły rządowe 14 października 1960 r., tuż przed setną rocznicą powstania firmy. W tym samym roku przepowiednia El Coco staje się rzeczywistością, kiedy 98 lat od pierwszego zasadzenia go przez rodzinę poza gorzelnią Bacardi w 1862 roku ukochana palma więdnie i umiera. Rodzina Bacardí pozostaje silna, chociaż wielu jest zmuszonych do ucieczki z wyspy na wygnaniu. Po sprytnym usunięciu znaków towarowych firmy i szczepu drożdży z Kuby, kontynuują oni działalność w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Portoryko, Hiszpanii i na Bahamach.

1965 – Nowe życie
Bacardi International Limited przeprowadza się z Bahamów do nowego domu na Bermudach. Ten strategiczny ruch tworzy pomost między Europą, w której Bacardi widzi potencjał wzrostu, a Stanami Zjednoczonymi, gdzie mają już ugruntowaną pozycję. Okazuje się, że to wspaniały pomysł i zapowiada czas na spektakularny sukces. Siedem lat później Bacardi International Limited przedstawia nowe biuro na Bermudach inspirowane oryginalnym projektem znanego architekta Ludwiga Mies van der Rohe. Te projekty były przeznaczone dla siedziby głównej w Santiago de Cuba, która nigdy nie została zrealizowana, ponieważ rodzina i biznes zostali zmuszeni do wygnania z wyspy w 1960 roku.

1979 – Globalność
BACARDÍ rum odnotowuje sprzedaż na całym świecie blisko 16 milionów 9-litrowych opakowań, co czyni go najlepiej sprzedającą się marką spirytusową premium na świecie.

1992 – Łącząc nas razem
Powstaje Bacardi Limited, łączący pięć oddzielnych strategicznych jednostek operacyjnych Spółki (Bacardi International Limited - Bermudy; Bacardi & Company Limited - Bahamy; Bacardi Corporation - Puerto Rico; Bacardi Imports, Inc. - Stany Zjednoczone; i Bacardi y Compañía SA de CV - Meksyk).

1995 – Zestaw na życie
Bacardi wprowadza BACARDÍ Limón w Stanach Zjednoczonych i robi WIELKIE wrażenie. W następnym roku premiera została okrzyknięta przez branżę „najbardziej udanym wprowadzeniem nowego ducha wszechczasów”.

Bacardi otwiera Centrum Turystyczne Casa BACARDÍ w destylarni Bacardi w Cataño w Puerto Rico - wielomilionowe, najnowocześniejsze doświadczenie turystyczne świętujące rodzinę Bacardí, historię firmy i wyjątkowe cechy rumu BACARDÍ. Pozostaje atrakcją, którą trzeba zobaczyć z wieloma opcjami wycieczek.

2009 – Wyznaczanie standardów
Bacardi Limited uzyskuje certyfikat „Triple Crown” i jest liderem w branży jako jedyna duża firma spirytusowa na świecie, która ma wszystkie swoje zakłady na całym świecie certyfikowane zgodnie z najbardziej uznanymi na świecie standardami jakości, środowiska oraz zdrowia i bezpieczeństwa - ISO 9001, ISO 14001 i OHSAS 18001 - stawiając firmę w elitarnym gronie najlepiej zarządzanych firm świata.

2012 – Bacardi obchodzi 150 lat
4 lutego firma i rum BACARDÍ obchodzą 150-lecie istnienia - jest to niezwykły kamień milowy, który osiągnęło niewiele firm. Historyczne urodziny obchodzą miliony, a setki przyjęć z udziałem konsumentów i celebrytów na całym świecie. Główna kampania reklamowa przedstawia okres rozkwitu rumu BACARDÍ z lat 50. XX wieku, a limitowana edycja rumu BACARDÍ za 2000 $ za butelkę jest wytwarzana przez osiem mistrzów mikserów z rodziny Bacardí.

2018 – Postęp dla ludzi i planety
Bacardi podziela postęp środowiskowy poczyniony w ramach inicjatywy „Good Spirited: Building a Sustainable Future” i rozszerza ją tak, aby obejmowała wszystkie działania związane z odpowiedzialnością korporacyjną. Obecnie obejmuje Marketplace (odpowiedzialny marketing i odpowiedzialne picie), filantropię i inwestycje społeczne oraz ludzi, a także początkowe obszary, na których skupia się odpowiedzialne zaopatrzenie i środowisko. Wysiłki podejmowane w ramach tych filarów są zgodne z celami zrównoważonego rozwoju ONZ (SDG).

2019 – Chwile świętowania, które mają znaczenie
Wprowadza się nowa strategia korporacyjna, której celem jest świętowanie ważnych chwil, po jednym drinku. Firma przedstawia swoją wizję bycia wiodącym na świecie domem alkoholi premium, uwielbianym przez kultowe marki, które łączą ludzi w celu uzyskania wyjątkowych wrażeń z picia.

Zachęcamy do odwiedzenia oficjalnej strony producenta rumu Bacardi.

Kup rum Bacardi w naszym sklepie internetowym.

PRODUCENCI PRODUKTÓW DOSTĘPNYCH W NASZYM SKLEPIE

Francois Voyer
Guy Lheraud Cognac
Roner
Loch Lomond
Karukera
Nikka
Blatons Vodka
Sazerac
Paul John Whisky
Louis de Lauriston
Drouin Calvados
Hampden
Padro Vermouth
Ron Barcelo
The Irishman
Tobermory
West Cork
Glenallachie
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Zapisz się do naszego newslettera!

Uzyskaj dostęp do sezonowych promocji. Odbierz swój rabat dla stałych klientów.

Kontakt

Wine & Spirits Market
ul. Jagielska 61B
02-886 Warszawa

tel. 515-258-661

email: biuro@spirits-market.pl